Adriana Mazniuc: Când începi sportul în timpul sarcinii și în ce cazuri trebuie să renunți la el

Adriana Mazniuc: Când începi sportul în timpul sarcinii și în ce cazuri trebuie să renunți la el

Mămicile moderne, care nu-și doresc să renunțe la sport în timpul sarcinii, au suficiente motive să o facă. Antrenamentele pentru gravide asigură o stare de bine, îmbunătățesc somnul și reduc durerile si disconfortul care apar în sarcină. Dacă ești o viitoare mămică și nu știi când să începi antrenamentele, ce tip de sport îți este recomandat, cât de des trebuie să mergi la sală, instructorul Adriana Mazniuc îți răspunde la toate aceste întrebări.

Ai aflat că ești însărcinată. În ce lună începi sportul și în ce lună încetezi să mai mergi la sală?

Este recomandat ca graviduța să înceapă sportul de la 12 săptămâni de sarcină, iar dacă se simte bine și medicul recomandă, poate face antrenamente și de la 10 săptămâni. Totul depinde de starea de sănătate a viitoarei mămici. Dacă se simte bine, poate frecventa antrenamentele până în ultimile săptămâni de sarcină (eu am avut cliente care au venit la sală până în a 40-a săptămână, mai mult, unele dintre ele dimineața veneau la antrenament și seara nășteau).

Ce tip de sport este cel mai potrivit pentru femeile însărcinate?

Pentru însărcinate, cele mai indicate activități fizice sunt: mersul pe jos, exercițiile prenatale, înotul, yoga prenatală. Nu se recomandă săriturile, răsucirile bruște, exercițiile care includ abdomenul.

Cât este de sigur să practici sportul când ești însărcinată, dacă nu ai făcut asta înaintea sarcinii?

Dacă nu a practicat sportul înainte de sarcină, graviduța va trebui să înceapă cu exerciții ușoare și pentru perioade mai scurte de timp, spre exemplu câte 10 minute de 3 ori pe săptămână, până va ajunge la un timp mai lung și la o activitate moderată.

Cât de des mergem la sală în timpul sarcinii?

În timpul sarcinii, ar fi bine să frecventăm sala de sport de 3 ori pe săptămână, câte maxim o oră de antrenament.

Cu ce combinăm mișcarea pentru o sarcină sănătoasă?

Pe lângă sport, se recomandă o hidratare eficientă, câte 2-3 l de apă pe zi, consumul a cât mai multe fructe și legume în stare proaspătă. De asemenea, din alimentație nu trebuie să lipsească proteinele (lactate, ouă, pește, etc.).

Ce tipuri de sport ar trebui să evite femeia în timpul sarcinii?

Pe tot parcursul sarcinii se vor evita sporturile de contact și: gimnastica, parașutismul, artele marțiale, săriturile pe trambuline sau stepul.

În ce caz graviduța ar trebui să renunțe la sport?

Viitoarea mămică trebuie să renunțe la orice tip de activitate dacă vomită, amețește, simte o oboseală neobișnuită, contracții uterine, sângerări. În aceste cazuri, gravida trebuie să meargă urgent la medic.

Sursa: Mamaplus.MD

Distribuie articolul: