Mihaela Bilic: ajută sau nu alcoolul la digestie?

Mihaela Bilic: ajută sau nu alcoolul la digestie?

Alcoolul este o substanță toxică pentru orice celulă vie, de la neuron la hepatocit. Tot știința spune că singurul organ capabil să metabolizeze alcoolul și să-l elimine din organism este ficatul.

Nutriționistul Mihaela Bilic a dezvăluit care sunt secretele consumului de alcool. Ajută sau nu la digestie?

„Când vine vorba de alcool, puține pot să spun din propria experiență. Iar teoria din cărțile de nutriție nu știu cât de mult se adeverește în practică.

Dacă e să o luăm după teorie, alcoolul este o substanță toxică pentru orice celulă vie, de la neuron la hepatocit. Tot știința spune că singurul organ capabil să metabolizeze alcoolul și să-l elimine din organism este ficatul.

Enzima responsabilă de asta se numește alcool-dehidrogenaza, iar capacitatea de secreție e determinată genetic, nu se dobândește și nu se ameliorează prin antrenament- deci nu reziști mai bine la alcool dacă ai mai multă practică.

Cantitatea și tipul de alcool contează și ele:

-vinul roșu (și doar el) poate avea efect protector cardio-vascular, dar numai atunci când consumul este regulat și moderat (1-2 pahare/zi); asta nu înseamnă că de mâine trebuie să ne apucăm cu toții de băut, ci doar că dintre toate relele, e răul cel mai mic.

-digestivele cu gust amar ajută digestia mai ales datorită amărelii, nu alcoolului (stimulează secreția de bilă), adica și cafeaua poate să facă asta.

-vinul spumant, șampania și prosecco au cel mai bun raport între aportul caloric și efectul anxiolitic (de înlăturare a stresului și încordării); cu doar 80 cal și bulele din dotare, un pahar de șampanie asigură stare de bine.

În rest nu știu să explic dacă și cum o tărie la începutul mesei deschide apetitul. Cert este că alcoolul în general, de la al 2-lea pahar în sus, face poftă de mâncare.

Iar obiceiul de a avea pe masă tot felul de ronțăieli sărate te stimulează să bei și mai mult: sarea cere apă și pe măsură ce mănânci, ai tot bea.

Cât despre siluetă și metabolism, nu am vești bune: alcoolul stimulează sinteza de grăsime de rezervă, deci orice mâncare “stropită” cu alcool îngrașă mai tare.

Și nu, niciodată alcoolul, indiferent cât de tare și pur ar fi, nu o să topească grăsimea - nici din farfurie, nici de pe șolduri.

P. S. Dacă voi ați descoperit ceva, mai ales din proprie experiență, spuneți-mi și mie”, a postat pe pagina sa de Facebook, Mihaela Bilic, doctor nutriționist.

Sursa