Nu consuma compot în loc de apă

Nu consuma compot în loc de apă

Putem consuma doar produse sărate și să creăm o dependență de dulce? Da, în cazul în care consumăm zahăr ascuns din alimente: în multe produse, care nu au nicio legătură cu desertul, se ascunde mult zahăr. În loc de două lingurițe, poți primi 5-7 la o singură masă.

Te încurajăm să analizezi etichetele produselor procurate:

1. Sosurile pentru paste

Mai multe sosuri pentru paste conţin între 6 și 12 grame de zahăr la porţie.

2. Batoanele de cereale

Pe lângă siropul de porumb sau fructoză, batoanele pot conține și cremă de iaurt sau ciocolată – plus 8-12 grame de zahăr la porţie.

3. Iaurtul

Iaurturile cu arome sau cu fructe pot conţine între 17 și 33 de grame de zahăr la o porţie de 200 de grame. Le poți alege pe cele naturale, fără adaos de zahăr. Fructe vei putea consuma la o altă gustare.

4. Fulgii instant de ovăz

Evită ovăzul instant cu arome de fructe – plus 10-15 grame de zahăr per porţie. Preferabil fulgii de ovăz fără zahăr şi câteva fructe uscate sau proaspete.

5. Dressing-ul pentru salată și ketchup-ul

Pot conţine între 5 şi 7 grame de zahăr pentru două linguri de produs. Preferabil varianta clasică formată din ulei, oţet sau zeamă de lămâie şi puţină sare. Ketchup-ul conţine cca. 4 grame de zahăr per lingură de produs, îl poți înlocui cu muştarul – cca. 1 gram de zahăr la o lingură de produs.

6. Băuturile energizante

Aici chiar nu avem cuvinte de laudă. Unele conţin chiar şi 25 de grame de zahăr la 200 ml de produs.

7. Fructele din compot

Chiar şi compoturile făcute în casă pot avea până la 39 de grame de zahăr per porţie. Nu consuma compotul în loc de apă – de obicei, când vine sezonul compoturilor, până nu vedem borcanul de 3 litri gol, nu ne liniștim.

8. Ceaiul tip ice tea

Cele mai populare branduri de ceai conţin până la 32 de grame de zahăr per sticlă. Nu sugerăm consumul ceaiurilor ice tea.

9. Fructele uscate

Fructele uscate conţin cu mult mai mult zahăr decât fructele proaspete – le poți hidrata timp de câteva ore sau consuma fructe proaspete.

10. Pâine

Puţine produse de panificaţie sunt cu adevărat curate şi nu conţin amelioratori, conservanţi şi zahăr. Aici putem sugera să coaceți pâine acasă – pentru cei care au posibilitate, o maşină ar fi soluția. Citește eticheta, dacă totuși procuri pâinea.

11. Conserve, murături, mezeluri

Spre exemplu, în conserve (porumb, fasole boabe, mazăre) putem găsi până la 5% de zahăr adăugat. Mezeluri: producătorii folosesc zahărul ca agent de conservare, dar și colorant, pentru că dă o nuanță intensă pastei pentru cârnați și cremvurști. Acest adaos de zahăr se face în scop tehnologic și nu pentru gust dulce.

12. Lactate și brânzeturi vegetale

Băuturile vegetale gata au mult zahăr ascuns, iar acest zahăr se regăseşte uneori şi în brânza tofu. Ar fi de dorit să prepari laptele vegetal acasă - îl vei putea îndulci după gust, cu îndulcitori naturali şi zero calorii.

Sursa