Rucola, un super aliment ce combate cancerul

Rucola, un super aliment ce combate cancerul

Aroma puternică și iute a rucolei adaugă o savoare minunată salatei, sănătății și chiar vieții tale sexuale.  Rucola mai este cunoscută și sub alte denumiri, precum „voinicica” sau „varza nemțească”. Numele științific este „Eruca sativa”.

1. Un super aliment ce combate cancerul
Rucola face parte din familia de crucifere împreună cu broccoli, conopida și varza. Aceste legume au un conținut bogat în fibre și antioxidanți și, de asemenea, în glucozinolați, care conform studiilor, reduc riscul apariției cancerului la plămâni, prostată, sân și pancreas.

2. Bogată în clorofilă
Clorofila ajută la combaterea aflatoxinelor care pot ataca ADN-ul și ficatul. Pentru a beneficia de cât mai multă clorofilă din rucola, cel mai bine este să fie consumată crudă. Verdețurile sunt tot timpul o alegere bună, dar rucola este una dintre cele mai bune!

3. Hidratare
Rucola are 90 % apă. De aceea este un aliment perfect și răcoritor în timpul verii.

4. Sănătatea oaselor
Vitamina K este necesară pentru sănătatea oaselor, pentru absorbția calciului în oase și dinți. Jumătate de cană de rucola conține 10.9 micrograme de vitamina K. Trei căni de rucola consumate zilnic vor furniza corpului 100 % din necesarul zilnic de vitamina K. Conține, de asemenea, de opt ori mai mult calciu decât salata iceberg (preferată de multe ori în restaurantele cu pretenții).

5. Reduce inflamațiile din corp
Conține indoli-3-carbinol și izotiocianate despre care s-a dovedit că suprimă producerea inflamațiilor în organism. Prin reducerea inflamațiilor, rucola dă energie și mobilitate.

6. Curăță și detoxifică corpul
Conținutul de fibre ajută la curățarea colonului contribuind la îmbunătățirea digestiei. Fitochimicalele, antioxidanții și mineralele esențiale prezente în rucola ajută corpul să se curețe de toxine.

7. Protejează creierul odată cu înaintarea în vârstă de declinul cognitiv
Rucola are cantități mari din cele mai multe dintre B-uri, dar conține în special cantități mari de folați. La adulții foarte activi cantitățile reduse de folați s-au dovedit a fi un risc pentru declinul cognitiv. Folații sunt, de asemenea, extrem de importanți în sarcină.

8. Pierderea în greutate
Rucola poate fi utilizată cu succes în diete datorită aportului mare de nutrienți. Un beneficiu în plus este faptul că 2 căni conțin numai 80 de calorii, fiind alegerea perfectă pentru cei ce țin regim.

9. Afrodisiac
Rucola este folosită ca afrodisiac încă din secolul unu. Studiile au dovedit că micromineralele și antioxidanții din legumele cu frunze verde-închis sunt foarte bune pentru sănătatea sexuală. Acestea blochează substanțele contaminante din mediu considerate că ar avea un impact negativ asupra libido-ului.

Sursa