Sănătatea bărbaților: ridicarea nivelului de testosteron

Sănătatea bărbaților: ridicarea nivelului de testosteron

Cel mai important hormon al sexului puternic este testosteronul.

Sănătatea bărbaților: ridicarea nivelului de testosteron

Nivelul scăzut de testosteron poate avea şi unele simptome externe la bărbaţi:

1. Acestea apar sub formă de dureri și măriri ale sînilor, căderea părului de pe întreg corpul. Ar trebui să se acorde o atenție deosebită cînd se reduc în dimensiuni  testiculele și se reduce principale lor funcție.

2. Uneori, atracţia sexuală slăbeşte, în unele cazuri -  aceasta este în regulă. Dar de multe ori ne sugereaza că s-a redus nivelul de testosteron.

3. Aceasta se răsfrînge asupra sănătății oaselor. Cu cît este mai scăzut nivelul de hormoni, cu atît oasele devin mai fragile și friabile. Popt apărea, de asemenea, probleme de concentrare a atenţiei, de dezvoltare a anemiei și depresiei.

4. Creşterea părului este slabă în timpul adolescenţei maturare. Cu toate acestea, pierderea părului la maturitate sau chelia nu este o dovadă că la bărbat s-a redus nivelul de testosteron.

Pentru a verifica nivelul acestui hormon, trebuie să urmaţi o serie de teste. Dacă aveți nivelul scăzut de testosteron, ridicarea lui se poate face prn următoarele metode:

Măriți sarcina

În urma cercetărilor de la Universitatea Baylor (USA) nivelurile de testosteron ajung la cote maxime în termen la 48 de ore, în urma unui antrenament. Cu cît se lucrează cu greutăţi mai mari, cu atît testosteronul este mai ridicat, deaceea concentraţi-vă pe exercițiile de bază, cum ar fi genuflexiuni şi alte exerciţii fizice folosind greutățile.

Priviţi fotbal

Bărbaţii ce privesc meciuri cu echipa lor favorită, se confruntă cu acelaș salt de testosteron, ca și în cazul în care ar fi alergat pe teren cu mingea. Acest lucru a fost confirmat de un studiu efectuat la Universitatea din Utah (SUA). Nivelul de testosteron, în cazul cînd câștigă echipa favorită creşte cu 20%, iar în caz de pierdere - scade cu aceeași valoare procentuală.

Consumaţi multe grăsimi bune

Prin "bune" ne referim la mononesaturate şi grăsimi omega-3, care se găsesc în avocado, pește și alune. Studiul, publicat în Journal of Applied Physiology, a descoperit că bărbaţii care au consumat cantitatea recomandată de aceste produse, au avut cel mai ridicat nivel de testosteron.

Mîncaţi ouă

Ouăle cresc nivelul de HDL-colesterol (bun), care este necesar pentru producerea de testosteron. Ele sunt, de asemenea, bogate în proteine ​​şi zinc.

Nu abuzaţi de exerciţiile fizice

Antrenamentele fizice ce întrec norma, cresc cortizolul, adică hormonul stresului, care vine în confruntare cu testosteronul și distrug musculatura. Cercetătorii de la Universitatea din Carolina de Nord, au descoperit că suprasolicitarea poate reduce nivelul de cortizol cu ​​40%!

Dormiţi suficient

Un vis urît sau somnul mai mic de 7 ore pe noapte, poate reduce nivelul de testosteron cu 30% și la fel poate reduce cantitatea hormonului de creştere - hormonul necesar pentru creșterea masei musculare.

Consumaţi varză

Varza conține o substanță care, în conformitate cu studiile de la University Hospital Rockefeller din New York City, crește nivelul de testosteron și reduce cantitatea de hormoni feminini estrogen la bărbaţi cu 50%.

“Încheiaţi” cu alcoolul

Numeroase studii au aratat ca alcoolul reduce nivelul de testosteron de pînă la 24 de ore. De asemenea, crește nivelul de cortizol și reduce cantitatea de somatotropină.

Mîncaţi mai multe semințe

Desigur, vă puteți simți ca o pasăre într-o iesle, dar seminţele sunt bogate în vitamina E şi în zinc, ceea ce duce la creşterea nivelului de testosteron. Ele au, de asemenea, o proteină utilă și grăsimi mononesaturate.

Luaţi un pic de soare

15-20 de minute la soare poate crește nivelul de testosteron cu 120%, spun medicii de la un Spital din oraşul Boston. Cercetătorii, de asemenea, sugerează că testosteronul poate crește cu până la 200% în cazul în care expuneţi la soare organele genitale. Dar atenţie, experimenţaţi la vilă, nu în locurile publice!