Alimente pe care ar trebui să le consume un copil în timpul verii

Alimente pe care ar trebui să le consume un copil în timpul verii

În perioada estivală, căldurile produc schimbări majore în apetitul copiilor. Mulți dintre ei vor să bea mai mult decât mănâncă, de aceea, alimentația este la fel de importantă că și orele de somn și sport, pentru ca micuții să se bucure de o sănătate de fier.

Vara oferă multe posibilități pentru o dietă sănătoasă și echilibrată. Iată care sunt cele mai importante recomandări pentru că micuțul tău să se bucure de o alimentație bună și în sezonul cald:

Profită de fructele și legumele de sezon. Acestea sunt o sursă importantă de vitamine și minerale pentru toată lumea, dar sunt deosebit de importante în creșterea celor mici. Sunt bogate în fibre și au un conținut redus de calorii, astfel încât acestea sunt bune pentru evitarea constipației și a obezității.

Respectă orarele și în timpul verii. Este recomandat să respecți programul de alimentație al copilului, deoarece această rutină este foarte importantă pentru a-i regla apetitul. Nu trebuie să mănânce în grabă și la ore diferite în fiecare zi. O bună mestecare ajută digestia, previne gazele și alte probleme intestinale.

Copilul trebuie să înceapă ziua cu un mic dejun bun, care să includă lapte, cereale, sucuri sau fructe.

Nu-i da celui mic alimente prăjite.
Înlocuiește aceste preparate cu cele la grătar. Reține că este mai bine să consume produse fierte sau fripte.

Dă-i o gustare. La mijlocul după-amiezii este esențială pentru a nu-i fi foarte foame la cină și astfel împiedică pierderile de glucoză, în special în timpul verii. Gustările și sandvișurile, însoțite de lapte, iaurturi sau sucuri de fructe, reprezintă alternative bune pentru a completa dieta de vară a celor mici.

Din ce trebuie să fie compusă dieta unui copil?

Grăsimi.
Ele nu ar trebui să depășească niciodată 30% din consumul caloric zilnic al unui copil. Acestea sunt concentrate în uleiuri vegetale, unt, smântână, iaurt, ouă, margarină și grăsimi animale.

Carbohidrați. Majoritatea aportului de calorii trebuie luat din carbohidrați și ar trebui să reprezinte 60% din consumul alimentar. Pâine, cereale, faină, paste, orez, cartofi, fasole, linte și nuci sunt cele mai bogate produse în carbohidrați.

Proteine. Acestea sunt esențiale pentru buna dezvoltare și creșterea celui mic și ar trebui să reprezinte 30-35% din totalul caloriilor din dietă. Proteinele animale se găsesc în principal în carne, pește și ouă.

Sursa