Cu ce înlocuim antrenamentele în perioada sărbătorilor pascale? Sfaturi de la antrenoarea Adriana Mazniuc

Cu ce înlocuim antrenamentele în perioada sărbătorilor pascale? Sfaturi de la antrenoarea Adriana Mazniuc

Sărbătorile pascale vin la pachet cu kilograme în plus, dacă renunțăm la mișcare și nu punem lacăt la gură. Pentru a te menține în formă de sărbători, antrenoarea Adriana Mazniuc îți recomandă să ai un meniu echilibrat și să nu renunți la sport, chiar dacă este vorba doar despre niște plimbări lungi și exerciții simple.

Ce ar trebui să conțină meniul nostru de Paște?

Sărbătorile de Paște, cu siguranță, se numără printre cele mai frumoase momente din an. Toți se adună la masa de sărbătoare și fiecare gospodină încearcă să pregătească cele mai deosebite bucate. Sigur, nu are cum să lipsească cozonacul, ouăle roșii și carnea, fie ea de miel sau iepure. Totuși, este de dorit ca pe lângă toate acestea să fie masa cât mai colorată, cu legume și fructe proaspete. De ce colorată? Pentru că substanțele care colorează fructele și legumele se numesc fitonutrienți și ajută la diverse procese importante pentru corp, precum întărirea imunității, prevenirea îmbătrânirii. La fel, legumele ajută la stimularea digestiei prin conținutul bogat în fibre, magneziu și potasiu.        

Ce alimente de pe masa de sărbătoare nu ar trebui să fie consumate?

Bucatele care trebuie evitate sunt: salatele cu maioneză - o adevărată bombă calorică, carnea grasă de porc, rață, oaie, dulciurile din comerț. La fel, nu trebuie să consumăm băuturi carbogazoase și alcool.

Ce mâncăm la desert, pentru a nu adăuga considerabil în greutate?

Atât pasca, cât și dulciurile ar fi bine să le consumăm la micul dejun, în cantitate de maxim 100gr, care conțin aproximativ 350-450 calorii. Totuși, la desert ar fi ideal dacă am consuma fructe prospete sau uscate.                                            

Nu renunțăm la sală nici de sărbători?

Nu, nu renunțăm la sală, mai ales de sărbători, când mâncăm mai mult și foarte divers. Ca organismul nostru să digere mai rapid toată mâncarea, este nevoie să-l accelerăm prin efort fizic moderat. Alegem antrenamentele cu greutăți mai mici decât de obicei, alergăm ușor pe bandă sau ne extindem la un antrenament de stretching și treptat revenim la regimul obișnuit.

Ce activități fizice putem practica, dacă nu avem posibilitatea să ajungem la sală?

Pentru că vremea ține cu noi, recomand plimbări luuuungi și dese în sânul naturii. Câteva exerciții ușoare acasă sau chiar jocuri distractive cu toată familia, așa îi veți motiva pe toți cei dragi să facă mișcare.                                                           

Ce am putea face după sărbători, dacă totuși am adăugat 1-2 kilograme în plus?

După sărbători, revenim treptat la regim normal, cu mese mici și dese, multe legume și fructe. Începem a bea cât mai multă apă și facem mișcare. Antrenamentele le începem ușor și treptat creștem intensitatea. Trebuie să avem răbdare cu organismul nostru ca să revină în regim obișnuit. De asemenea, și modul în care gândim influențează asupra corpului nostru. De aceea, gândiți pozitiv, zâmbiți cât mai mult, petreceți frumos Sfintele Sărbători Pascale. Un Paște fericit alături de cei dragi!