Mănâncă lasagna fără să te îngrași: 2 rețete sănătoase

Mănâncă lasagna fără să te îngrași: 2 rețete sănătoase

Lasagna este preparatul gustos pe care adesea îl refuzi pentru că te temi că îți va afecta silueta. Ei bine, îți poți satisface pofta de lasagna fără ca silueta ta să aibă de suferit, preparând o lasagna mai sănătoasă și cu mult mai puține calorii decât cea clasică.

Iată ce modificări poți face la rețeta pentru lasagna astfel încât aceasta să devină mai sănătoasă și mai prietenoasă cu silueta ta:

  • Înlocuiește parmezanul sau cașcavalul folosit la prepararea lasagnei cu brânză tofu.
  • Înlocuiește sosul de tomate din comerț, care conține mai mult ca sigur cantități mari de zahăr, cu un sos tomat preparat de tine, acasă.
  • Înlocuiește foile de lasagna cu felii de vânătă sau dovlecel.
  • Alege o carne mai slabă pentru prepararea lasagnei. Redu cantitatea din rețeta clasică și completează cu legume mărunțite pentru a obține cantitatea necesară.

Lasagna vegetariană cu ciuperci și spanac

Ingrediente pentru umplutură: 6 căni de ciuperci tăiate în 4, bețe de țelină mărunțite, 1 morcov tocat mărunt, 2 cepe tocate mărunt, 3 căței de usturoi zdrobiți, ½ cană de vin alb, 2 căni de nuci și alune, 2 căni de frunze de spanac, 2 linguri de ulei de măsline, 1 linguriță de sare de mare, 2 căni de sos de roșii, piper, sos Bechamel vegan (făcut din 2 linguri de ulei de măsline, 4 de făină, 500 ml lapte de soia, sare și piper), 1 linguriță de ulei de cocos, 3 linguri de făină de năut, 2 căni de lapte de migdale, ½ cană de supă de legume, ½ linguriță de nucșoară măcinată.

Ingrediente pentru montare: ½ pachet de foi de lasagna, 2 ouă.

  1. Preîncălzește cuptorul la 180 de grade Celsius. Încinge, într-o tigaie, 1 lingură de ulei de măsline, în care vei căli ceapa, morcovul, țelina și 2 căței de usturoi. După 7 minute, adaugă ciupercile, nucile și amestecă până când apa din ciuperci se evaporă complet. Adaugă vinul alb amestecând încontinuu preț de încă 3 minute. Pune apoi totul în blender și transformă-l într-un amestec cu textura asemănătoare cărnii tocate.
  2. Pune amestecul obținut înapoi în tigaie și adaugă sosul de roșii. Gătește în jur de 5 minute, la foc mic.
  3. Separat, încinge într-o tigaie uleiul de măsline rămas și călește cățelul de usturoi rămas. După 30 de secunde, adaugă spanacul și amestecă bine. După ce lichidul din tigaie se evaporă, asezonează spanacul cu sare și piper și pune-l apoi într-un bol.
  4. Încinge uleiul de cocos într-o tigaie, adaugă făina de năut și amestecă bine. Completează cu laptele de migdale și cu supa de legume, așteaptă să fiarbă, apoi lasă focul mic și gătește până când amestecul se îngroașă. Asezoneaza cu nucșoară măcinată.
  5. Unge o tavă cu ulei de măsline, apoi așază în straturi foile de lasagna cu amestecul făcut din ciuperci și apoi cu sosul Bechamel. După ce ai terminat toate straturile, pune spanacul gătit. Bate cele două ouă cu sare și piper și pune-le deasupra preparatului.
  6. Introdu tava la cuptor și gătește preț de 20 de minute.

Lasagna fără gluten

Ingrediente: 800 g de roșii tocate, 1 lingură de ulei de măsline, 500 g de carne de curcan tocată, 2 căni de ceapă roșie mărunțită, ½ linguriță de sare de mare, 3 linguri de condimente italienești, 2 căni de ciuperci mărunțite, 4 căței de usturoi mărunțiți, 1/3 cană de măsline mărunțite, 1 cană de busuioc mărunțit, 1 ½ cană de ardei gras roșu tăiat felii, 4 căni de dovlecei tăiați julien, 4 căni de spanac, 500 g de brânză vegană, 1 cană de brânză raw vegană.

  1. Preîncălzește cuptorul la 180 de grade Celsius. Într-o tigaie mare, sotează uleiul de măsline, carnea tocată, ceapa, ciupercile – asezonate cu sare și condimentele italienești.
  2. După 8 minute carnea tocată este gătită1, adaugă roșiile mărunțite, usturoiul, măslinele și ¼ cană de busuioc și gătește până când lichidul din tigaie se evaporă. Ia apoi tigaia de pe foc.
  3. Într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, pune un strat de dovlecei tăiați julien, apoi unul de amestec de carne tocată, unul de ardei grași tăiați felii, unul de brânză vegană, busuioc și spanac. Repetă operațiunea cu încă două straturi. La final, pune un strat subțire de dovlecei și brânză raw vegană.
  4. Introdu tava la cuptor și gătește în jur de 45 de minute. Las-o la răcit 20 de minute, apoi servește-o.

Sursa