5 nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

5 nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

În timpul primelor 6 luni, cerința nutrițională a copilului va fi satisfăcută numai printr-o singură sursă și acesta este laptele matern. Este cea mai hrănitoare și cea mai sigură alimentație pentru bebelușul tău când trebuie să își construiască sistemul imunitar. Însă, o dată cu diversificarea, trebuie să te asiguri că copilul consumă toți nutrienții de care are nevoie pentru o dezvoltare normală!

5 nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

Următoarele alimente sunt cele mai importante pentru copiii de peste 6 luni

1. Fier

Fierul ajută la dezvoltarea creierului copilului și la îmbunătățirea memoriei. În mod normal, la naștere, are suficientă rezervă de fier care ține 4-5 luni.

Dar după aceea, el ar trebui să primească alimente care să îndeplinească cerințele organismului pentru fier, adică 11 mg pe zi.

Mai mult decât atât, este esențial pentru producerea de hemoglobină în organism. Fierul este prezent în cereale fortificate, cartofi, ouă, boabe de soia și spanac. Tot ce trebuie știi despre fibrele din alimentația copilului tău

2. Zinc

Zincul este, de asemenea, un mineral mai important pentru copilul nou născut.

Zincul și fierul se găsesc împreună în cereale fortificate. Bebelușul are nevoie de 3 g zinc zilnic.

Ajută la producerea de celule albe din sânge care luptă împotriva oricărei infecții.

Este un element necesar pentru creșterea celulelor corpului și, de asemenea, pentru repararea acestuia.

Puteți găsi zinc din brânză, lapte integral, iaurt, linte și cereale.

3. Calciu

Copilul are nevoie de cel puțin 500 mg de calciu în fiecare zi.

De cele mai multe ori cerințele sunt îndeplinite prin laptele matern, precum și formula de lapte.

Calciul ajută la întărirea dinților și a oaselor.

De asemenea, asigurați-vă că oasele devin suficient de puternice pentru a evita orice fractură atunci când bebelușul începe să alerge și să se joace.

Alimente cum ar fi brânza, sucul de portocale, fulgi de ovăz și iaurt au mult calciu în ele.

5 nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

4. Diverse vitamine

În continuare sunt necesare vitaminele esențiale pentru copilul aflat în creștere:

Vitamina A: Este esențială pentru o piele sănătoasă și o vedere bună. Vitamina este prezentă în morcovi, cartofi dulci și broccoli.

Vitamina B: Este vitală pentru îmbunătățirea metabolismului și a sistemului imunitar. Puteți găsi vitamina B din legume cu frunze verzi, fasole, banane etc.

Vitamina C: Este importantă pentru piele și ajută la prevenirea bolii de deficit numită scorbut. Tomatele, căpșunile și alte fructe citrice sunt pline de vitamina C.

Vitamina D: Este vitală pentru întărirea oaselor și lipsa acesteia poate provoca rahitism.

Deși vitamina D nu este ușor accesibilă, o puteți găsi în laptele de vacă și gălbenușul de ou.

Dacă nu puteți consuma alimentele de mai sus, se pot lua suplimente la recopmandarea specialistului.

Vitamina E: Are o calitate antioxidantă și este necesară pentru dezvoltarea sistemului nervos. Poate fi derivat din ulei vegetal și cereale.

Vitamina K: Este necesar să se prevină coagularea sângelui. Pentru a consuma vitamina k, bebelușul trebuie să aibă la masă legume cu frunze, fructe fibroase și soia.

5. Omega 3

Beneficiile omega 3 pentru adulți sunt foarte bine cunoscute, dar funcționează și pentru cei mai tineri.

Acestea nu sunt doar esențiale pentru vedere și dezvoltarea creierului, dar sunt necesare pentru dezvoltarea abilităților cognitive la copii.

Puteți consuma omega 3 și puteți transmite beneficiile în timp ce alăptați copilul.

Somonul și avocado-ul sunt două surse bogate de omega 3.

5 nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

Sursa: libertateapentrufemei.ro