Brânza de capre este mai sănătoasă decât cea de vaci. Iată de ce!

Brânza de capre este mai sănătoasă decât cea de vaci. Iată de ce!

Brânza de capre răspunde dorințelor tale pentru o gustare apetisantă, cremoasă, dar care nu se depune sub formă de rotunjimi inestetice care necesită multe ore de efort la sală. Din contră, acest aliment minune îți aduce multe beneficii pentru sănătate și îți dă energie în orice moment al zilei.

Ce este brânza de capre?

Este obținută din laptele de capre și este mai utilă pentru organism decât cea de vaci. Are mai puțină lactoză, sodiu, un conținut mai ridicat de vitamine și minerale, plus grăsimi cu molecule de dimensiuni mai mici, digerate mai ușor. La fel ca și alte tipuri de brânză, cea de capră poate fi cumpărată cu diferite texturi și arome. Există brânză moale, semitare sau tare, în funcție de conținutul de lichid. De asemenea, poți alege brânza de capre proaspătă sau pe cea maturată cu ajutorul bacteriilor benefice, în cadrul unui proces identic prin care trece și brânza de vaci.  

Iată care sunt principalele beneficii ale brânzei de capre, comparativ cu brânza de vaci:
 
1. Are mai puține grăsimi saturate și colesterol

Brânza de capre reprezintă o opțiune cu un conținut mult mai redus de grăsimi față de brânza de vaci. Conține acizi grași cu lanț mediu și scurt cum sunt acidul caproic, acidul caprilic și acidul capric. Aceste componente sunt mult mai ușor de digerat. Brânza de capre are numai 6,9g de grăsimi saturate la o porție, în timp de brânza de vaci are 28g. Cu cât consumi mai puține grăsimi saturate, cu atât vei diminua riscul de boli cardiace și leziuni la nivelul ficatului.

Acest lucru se întâmplă pentru că grăsimile saturate sunt transformate în derivați de colesterol, care periclitează funcțiile organelor vitale.
 
2. Are mai puțin sodiu

Doza zilnică de sodiu recomandată  pentru adulți este de 2.300mg, dar este mult mai bine dacă te poți limita la 1.500 mg. Excesul de sodiu poate provoca afecțiuni grave precum hipertensiunea arterială, accidentul vascular cerebral ischemic și insuficiența renală. Pe de altă parte, o cantitate insuficientă de sodiu în alimentația zilnică este la fel de periculoasă. Dacă îți place foarte mult brânza avem vești bune pentru tine. Poți alege fără griji brânza de capre pentru că nu are decât 320mg de sodiu, în timp ce brânza Cheddar conține 820mg la 30g.
 
3. Conține un alt tip de cazeină

Cazeina este proteina care se regăsește atât în laptele de vaci, cât și în cel de capre, contribuind semnificativ la conținutul ridicat de proteine al brânzei. Tipul de cazeină conținut de brânza de vaci exacerbează riscul de diabet de tip 1 și rezistența la insulină, în timp ce varianta de cazeină din brânza de capre (A2 beta-cazeină), plus cele 251mg de calciu dintr-o porție te protejează de diabet și îmbunătățesc sensibilitatea la insulină.
 
4. Este mai bogată în nutrienți

Deși provine de la micile capre ierbivore, brânza obținută conține mai multe minerale și vitamine decât cea de vacă. De asemenea, favorizează preluarea nutrienților din restul alimentelor consumate. Astfel, brânza de capre este o sursă foarte bună de vitamina A, riboflavină, vitamina K, acid folic și niacină, prevenind fragilizarea sistemului osos și formarea cheagurilor de sânge.

Mineralele conținute de brânza de capre sunt fosforul, calciul, fierul, cuprul și magneziul, această combinație asigurând funcționarea optimă a enzimelor digestive, precum și reglarea nivelului de hormoni din organism.

Sursa