Ce să mănânci și ce nu pe stomacul gol: Lista completă a alimentelor

Ce să mănânci și ce nu pe stomacul gol: Lista completă a alimentelor

Din păcate, doar câteva persoane sunt conștiente că unele alimente nu sunt foarte bune dacă sunt consumate pe stomacul gol. Având în vedere acest lucru, iată două liste cu ceea ce ar trebui să mâncăm și ce ar trebui să evităm dimineața.

10 alimente pe care să le eviți pe stomacul gol:

Produse de patiserie: Alimentele care conțin drojdie irită stomacul și pot provoca flatulență. 

Dulciuri: Consumul de zahăr crește nivelul de insulină, care la rândul ei crește semnificativ activitatea pancreasului, iar acest lucru poate duce la diabet. 

Iaurt și alte produse lactate fermentate: Dacă mănânci iaurt pe stomacul gol, atunci acidul clorhidric format în stomac ucide bacteriile cu acid lactic. 

Pere: Fibra brută din pere poate răni membranele mucoasei stomacale.

Roșii: Roșiile conțin niveluri ridicate de acid tanic, care crește aciditatea în stomac. Acest lucru poate duce la ulcere gastrice. 

Castraveți și alte legume verzi: Legumele crude sunt o sursă bogată de aminoacizi. Cu toate acestea, pot provoca arsuri la stomac, flatulență și dureri abdominale, în special atunci când sunt consumate pe stomacul gol. 

Banane: Dacă mănânci banane pe stomacul gol, acest lucru va duce la o creștere accentuată a cantității de magneziu din sânge, ceea ce afectează inima. 

Condimente: Alimentele picante pot cauza daune și iritații ale mucoasei gastrice și cresc aciditatea în stomac. Acest lucru cauzează multe afecțiuni comune ale sistemului digestiv.

Băuturi carbogazoase reci: Consumul de băuturi carbogazoase dimineața poate deteriora membranele mucoasei și poate reduce aportul de sânge din stomac. Ca urmare, alimentele vor fi digerate mai lent. 

Citrice: Citricele sunt bogate în acizi fructiferi, iar atunci când sunt consumate pe stomacul gol, acestea pot provoca arsuri la stomac. De asemenea, cresc riscul de gastrită și chiar ulcer gastric. 

10 alimente pe care să le consumi pe stomacul gol:

Ovăz: Creează o protecție în jurul stomacului, care împiedică acidul clorhidric să provoace deteriorarea pereților stomacali. De asemenea, ovăzul conține fibre solubile care sunt benefice pentru scăderea colesterolului din organism. 

Hrișcă: Hrișca stimulează delicat sistemul digestiv. Este, de asemenea, o sursă excelentă de proteine, fier și vitamine. 

Terci de porumb: Ajută la eliminarea toxinelor și a metalelor grele din organism, normalizează microflora intestinală și oferă senzație de sațietate pentru o lungă perioadă de timp. 

Germeni de grâu: 2 linguri de germeni de grâu oferă aproximativ 15% din valoarea zilnică recomandată de vitamina E și 10% din valoarea zilnică recomandată de acid folic. De asemenea, ajută la menținerea unui sistem digestiv fără probleme. 

Ouă: Consumul de ouă la micul dejun reduce semnificativ aportul caloric zilnic.

Pepene: Consumul de pepene verde pe stomacul gol oferă o cantitate mare de lichid. Mai mult, este bun pentru sănătatea ochilor și inimii, datorită nivelului ridicat de licopen. 

Afine: Consumul de afine în mod regulat îmbunătățește memoria și reglează tensiunea arterială și metabolismul.

Pâine integrală fără drojdie: Carbohidrații și alți nutrienți utili pe care îi conține pâinea sunt necesari pentru organism. Cel mai bun moment de a consuma acest aliment este dimineața devreme.

Nuci: Dacă sunt consumate la micul dejun, nucile îmbunătățesc sănătatea digestivă și normalizează pH-ul din stomac. 

Miere: Mierea îți trezește organismul dimineața și oferă energie și putere. De asemenea, acest aliment îmbunătățește activitatea creierului și crește nivelul serotoninei. 

Sursa