Însărcinată în lunile de vară. Sfaturi pentru femeile gravide

Însărcinată în lunile de vară. Sfaturi pentru femeile gravide

Sarcina este cea mai frumoasă perioadă a vieții pentru cele mai multe dintre femei. Însă, ea vine de cele mai multe ori cu sacrificii. Mai ales vara, când caldura devine insuportabilă. Astfel, am pregătit mici sfaturi pentru tine, care să te ajute în această perioadă.

În timpul sarcinii, în corp au loc mai multe schimbări. Una dintre ele este faptul că progesteronul provoacă o creștere a temperaturii corpului și favorizează apariția transpirației. Toate acestea duc la deshidratare.

Setea este primul simptom al deshidratării. Așadar, trebuie să ne hidratăm din timp, pentru a evita apariția ei, mai ales că deshidratarea provoacă amețeli, dureri de cap, cârcei și chiar și contracții în ultimul trimestru al sarcinii.

Printre avantajele hidratării corecte se numără buna funcționare a tranzitului intestinal și diminuarea șanselor de apariție a cistitei. Pentru a evita pe cât posibil deshidratarea și pentru ameliorarea bufeurilor, încearcă să respecți următorii pași:

Consumă cât mai multe lichide

Bea cât mai multă apă, însă fără a face abuz. Între doi și trei litri pe zi este suficient. Sunt recomandate și sucurile naturale, ceaiurile și infuziile. Alcoolul este interzis, pentru că poate face rău fătului și deshidratează.

Dietă

Și alimentele conțin apă, iar în timpul verii și dieta trebuie adaptată sezonului. Consumă mai multe fructe și legume proaspete, cum ar fi pepenele, un fruct cu un conținut ridicat de apă. Apoi, alege supe și supe-creme reci, care sunt răcoritoare și ajută și la hidratare.

Iată cele mai bune alimente de vară pe care orice gravidă ar trebui să le mănânce:

•    microplantele (sunt gustoase și hrănitoare, conțin vitamina C și E);
•    pepenele roșu - perfect pentru sezonul cald și extrem de hidratant, mai ales că îți potolește setea; este ideal pe post de gustare, în special atunci când îți este cald;
•    fructe de pădure - sunt de sezon și sunt perfecte pentru a le include într-un smoothie, într-un bol cu cereale integrale ori într-un bol mic cu iaurt; ai de unde alege: căpșune, zmeură, afine și mure - toate sunt bogate în antioxidanți și fibre, care te ajută să combați constipația în sarcină;
•    castravetele - este bogat în apă și îi oferă organismului un efect răcoritor, mai ales dacă aplici două felii pe ochi, pentru a combate zonele umflate din jurul ochilor;
•    roșiile - sunt legume populare ale lunilor de vară, sunt gustoase și hrănitoare; le poți pregăti sub formă de supă, le poți include în salate sau le poți mânca simple, cu foarte puțină sare și puțin piper.

Aerisește cât mai des locuința

Temperatura din casă ar trebui să fie una plăcută. Deschide frecvent geamurile și nu abuza de aerul condiționat, ci mai degrabă folosește un evantai atunci când îți este cald. Este recomandat ca aerisirea casei să se facă la primele ore ale dimineții și seara, înainte de culcare.

Îmbrăcămintea

Și îmbrăcămintea joacă un rol important în timpul sarcinii. Alege materiale naturale, culori deschise și poartă tot timpul șapcă sau o pălărie.

Dușuri răcoritoare

Dușul este o bună metodă de a ne răcori. Apa trebuie să fie potrivită, nici foarte caldă, nici foarte rece.

Stai la umbră

Evită, pe cât posibil, razele soarelui și alege mai degrabă locuri umbroase, răcoroase. Dacă mergi la mare, ia și o umbrelă mare, sub care să te adăpostești.

Continuarea