Ce trebuie să stii atunci când mergi la BLACK FRIDAY

Ce trebuie să stii atunci când mergi la BLACK FRIDAY

-
//
17.11.2017

Conform tradiției americane, Black Friday se bucură de un succes fantastic prin oferirea unor reduceri masive practicate de magazine, inclusiv comerțul electronic, care sunt văzute cu ochi buni de cumpărători, care achiziționează într-o zi cît pentru tot anul. În această perioadă trebuie sporită atenția consumatorilor pentru prevenirea eventualelor tentative de înșelare sau inducerea în eroare prin oferirea unor informații incomplete sau evazive.

Ce trebuie să stii atunci când mergi la BLACK FRIDAY

Pentru siguranța cumpărăturilor din perioada Black Friday, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) recomandă să citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați daca acesta corespunde cu adevarat dorințelor și nevoilor dvs. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Indicatorul de preț trebuie să fie afișat în imediata apropiere a produsului sau aplicat pe acesta.

Verificați toate detaliile produsului pe care doriți să-l achizițonați și cereți informații suplimentare din timp, dacă este cazul. Prețul mic al unor produse de multe ori poate reflecta calitatea îndoielnică a acestuia, deci mare atenție la producator, integritatea produsului și ambalajului, cîtși la specificațiile tehnice.

În toate cazurile solicitați eliberarea bonului de casă, oferirea certificatului de garanție pentru produsele de folosinţă îndelungată pe suport de hîrtie sau pe orice alt suport durabil, disponibil şi accesibil consumatorului. Lipsa documentelor care confirmă achiziţionarea produsului poate duce la imposibilitatea satisfacerii revendicărilor consumatorilor de către APCSP.

În cazul comerţului electronic, agentul economic este obligat să asigure celorlalţi  subiecţi ai comerţului electronic şi organelor de control ale statului accesul la informaţia autentică despre sine în formă electronică, în limba română, iar, după  caz,  în altă limbă. Informaţia va cuprinde următoarele date:

  • denumirea completă şi forma de organizare juridică, datele cu privire la înregistrarea de stat, etc;
  • adresa juridică, adresa de poştă electronică a persoanei, numărul telefonului de contact;
  • datele privind condiţiile expedierii, precum şi preţurile bunurilor destinate vînzării,  tarifele lucrărilor ce vor fi executate  sau serviciilor ce vor fi prestate;
  • preţurile bunurilor, tarifele lucrărilor sau serviciilor, care trebuie indicate cu precizarea reducerilor, includerii sau neincluderii în preţuri şi  tarife a impozitelor;
  • includerea sau neincluderea în preţuri şi tarife a cheltuielilor de livrare şi/sau a altor cheltuieli, precum şi valoarea acestora, dacă este cazul;
  • termenul de livrare;
  • stocul existent;
  • caracteristicile produselor ce va permite alegerea produsului în deplină cunoștință a tuturor parametrilor.

APCSP atenționează consumatorii că sunt în drept să ceară vînzătorului, în termen de 14 zile, înlocuirea unui produs nealimentar de calitate corespunzătoare cu un produs similar celui procurat dacă acest produs nu-i convine ca formă, gabarite, model, mărime, culoare sau dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei din alte cauze, cu excepția a 14 categorii de produse indicate în lista de mai jos.

Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar

  1. Articole de bijuterie (articole din metale preţioase, cu pietre scumpe, din metale preţioase şi montate cu pietre semipreţioase şi sintetice, pietre preţioase şlefuite).
  2. Confecţii şi articole din tricot (articole de lenjerie de corp, lenjerie de pat, articole de ciorăpărie).
  3. Articole de igienă individuală (periuţe de dinţi, piepteni, agrafe, bigudiuri, pensete, aparate de ras manuale sau electrice şi alte articole destinate îngrijirii corpului).
  4. Articole de parfumerie şi cosmetică.
  5. Mărfuri textile (ţesături din bumbac şi tip bumbac, in şi tip in, lînă şi tip lînă, mătase şi tip mătase, panglici, bandă de bordură etc.).
  6. Cabluri (conducte electrice, cabluri, şnururi).
  7. Materiale de construcţie şi de finisare, alte mărfuri comercializate la metraj (linoleum, peliculă, mochetă etc.).
  8. Produse şi materiale din mase polimerice ce au contact cu produsele alimentare, inclusiv cele jetabile (veselă şi accesorii pentru servitul mesei şi bucătărie), ambalaje, articole pentru păstrarea şi transportarea alimentelor (canistre, bidoane, butelii, butoaie).
  9.  Produse chimice de uz casnic, pesticide şi preparate agrochimice.
  10. Mobilă de menire socială (garnituri şi seturi).
  11. Autoturisme şi articole moto-velo, remorci şi agregate, mijloace mobile pentru mica mecanizare a lucrărilor agricole, nave pentru plimbări şi alte mijloace de transport naval de menire socială.
  12. Mărfuri tehnice complexe de uz casnic pentru care sînt stabilite termene de garanţie (aparate electrocasnice, aparate radioelectronice, aparate de calcul şi multiplicare, articole foto-chino, aparate de telefon (fixe şi mobile) şi de faximil, instrumente muzicale electrice, echipamente şi utilaje ce funcţionează cu gaze şi dispozitivele acestora).
  13. Articole pentru profilaxia şi tratamentul unor boli în condiţii de domiciliu (articole pentru ocrotirea sănătăţii publice şi pentru igienă din metal, cauciuc, textile şi alte materiale, instrumente, dispozitive şi aparate medicale, remedii pentru igiena cavităţii bucale, lentile pentru ochelari, articole pentru îngrijirea copiilor, preparate farmaceutice).
  14. Jucării.

Sursa: TV8.md