Lectorii universitari din Moldova vor prelua bunele practici acumulate în universităţile din UE

Lectorii universitari din Moldova vor prelua bunele practici acumulate în universităţile din UE

-
//
26.05.2016

Lectorii universitari din Moldova au prezentat miercuri, într-o conferinţă de presă, concluziile preliminare ale analizelor realizate la universităţile partenere din UE.

Lectorii universitari din Moldova vor prelua bunele practici acumulate în universităţile din UE

Vicerectorul Universităţii Tehnice din Moldova, Larisa Bugaian, a menţionat că "echipele responsabile de programele de studiu ale proiectului "Metoda de învăţare bazată pe problemă" (PBLMD) au efectuat vizite de lucru la Universitatea din Aalborg şi Universitatea din Gloucestershire pentru a învăţa şi a lua act de experienţa privind implementarea metodelor de învăţare bazate pe soluţionarea problemelor, învăţarea centrată pe student, alte metodologii şi metode de învăţare active". "Echipele responsabile de programe vor folosi cunoştinţele şi experienţa acumulată pentru a evalua propriile programe de studiu, le vor modifica în baza metodelor de învăţare bazate pe soluţionarea problemelor, învăţarea centrată pe student, alte metodologii şi metode de învăţare active pe care vor începe să le pună în aplicare de la 1 septembrie 2017", a spus ea.

Coordonatorul proiectului, Romeo Ţurcan, a informat că, "începînd cu vara anului 2017, potenţialii studenţi vor avea posibilitate să se înscrie la concursul de admitere la programele de studiu licenţă dezvoltate în cadrul proiectului PBLMD la următoarele programe: ASEM (licenţă în administrarea afacerilor), Universitatea de Stat din Bălţi (licenţă în administraţia publică), Universitatea de Stat din Cahul (licenţă în administrarea afacerilor şi antreprenoriat), USM (licenţă în drept), USMF (studii în medicină) şi UTM (licenţă în design industrial şi licenţă în tehnologii informaţionale)". Acest proiect vine să îşi susţină să îşi refacă programele de studii şi să îmbunătăţească calitatea pregătirii studenţilor şi a viitorilor specialişti care sînt aşteptaţi în mediul economic. 

Angajatorii aşteaptă ca tînărul specialist să fie încadrat 100% în cîmpul muncii, pentru aceasta fiind nevoie de o colaborare strînsă între universităţi şi angajatori. 

Prim-prorectorul ASEM, Ala Cotelnic, a menţionat: „Avem rolul de a schimba modalitatea de predare, accentul fiind pus pe problemele studentului, metoda de predare fiind doar o componentă, care, de fapt, înseamnă și alte activităţi necesare pentru ca această învăţare într-adevăr să fie utilă pentru studenţi. Am vizitat universităţile din Danemarca şi Marea Britanie în care sînt implementate aceste metode şi am constatat că fiecare universitate are metodele sale de implementare, de aceea această analiză ne serveşte drept bază de determinare cum am putea implementa aceste tehnici în universităţile noastre, pentru că o preluare automată a practicilor altor instituţii poate fi uşoară, dar fără rezultat pentru noi.”

Mihail Gavriliuc, prorector al USMF, a menţionat că "este o metoda relativ nouă de învăţare, sub acest aspect se implementează noi metode de învăţare a vechilor probleme”. „Această nouă metodă urmăreşte acelaşi scop – pregătirea unui specialist, numai că, în comparaţie cu metoda tradiţională de predare, aici, pe primul loc se situează capacitatea de lucru în echipă a viitorilor specialişti. Vor fi implementate un şir de metode noi de predare, dar principalul impediment îl constituie lectorii, care trebuie instruiţi pentru o ulterioară predare în universitate. Acest proces interactiv de lucru în echipă prevede şi o continuă perfecţionare a lectorului", a afirmat prorectorul.

"Metoda învăţării prin probleme ar fi cheia de succes a ţării noastre, deoarece anume lucrul în echipă generează noi modele de rezolvare a unor probleme majore", a conchis el.

Sursa: INFOTAG