mamaplus

Cazul elevei din Chișinău, lovită de profesoară. Ce spun autoritățile municipale despre acest incident

-
//
27.05.2022

Cazul șocant al elevei din capitală, lovită de o profesoară a ajuns în atenția autorităților municipale. Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău s-a autosesizat și a examinat toate circumstanțele. În acest context, a fost convocată ședința Comisiei de Etică în cadrul instituției cu participarea reprezentanților DGETS, unde a fost examinată sesizarea respectivă.

S-a constatat că la lecția de educație tehnologică, profesoara a aplicat violență fizică în raport cu o elevă. Instituția de învățământ va prezenta DGETS nota informativă a Comisiei de etică cu propuneri privind decizia adoptată și sancționarea angajaţilor care au admis încălcări până la data de 27.05.2022. Prin urmare DGETS va informa ulterior cu decizia finală pe cazul dat.

Potrivit martorilor incidentului, eleva ar fi scăpat jos cheile și rigla, profesoara i-ar fi făcut observație, iar după câteva replici în cotradictoriu, ar fi lovit-o în zona gâtului, lateral. Incidentul s-ar fi produs în fața colegilor de clasă, care au între 11-12 ani.

Directoarea licelului a declarat că discută cu părinții elevei, iar măsurile pe care urmează să le ia în urma acestui incident vor fi conforme legislației.

Direcția Generală Educație, Tineret și Sport, a Consiliului municipal Chișinău solicită cadrelor didactice și celor de conducere respectarea principiilor și normelor de conduită în relațiile cu elevii/ copiii, prevăzute în Codul de Etică al cadrului didactic.

Totodată DGETS reconfirmă poziția fermă de respectare univocă a legislației în vigoare și prioritizarea drepturilor și libertăților fundamentale ale elevilor/ copiilor/ părinților.

Reamintim că, personalul din sistemul de învățământ general, responsabil de instruire şi educație, în mod particular cadrele didactice, trebuie să-şi desfăşoare activitatea profesională în conformitate cu principiile și normele de conduită a Codului de Etică al cadrului didactic.